Brev:
Vil ikke spise almindelig mad - 11 mdr.
8. november 2014
Alder:
11 mdr.
Vil ikke spise almindelig mad - 11 mdr.
Hej Helen.
Min dreng på 11 måneder vil ikke længere spise så mange forskellige ting. Han har altid været rigtig madglad og spist alt hvad jeg har serveret for ham (brød, grønt, frugt, fisk osv). Men nu vil han hverken spise brød, kød eller grøntsager. Det der sker er, at han rækker tungen ud og spytter maden ud, når jeg giver ham mad som ikke er grød eller mos. Jeg skælder ham aldrig ud, men viser ham at det skal ind i munden og siger "mm nam nam ind i munden" men han bliver bare rigtig ked af det og græder, hvis jeg prøver at give ham noget mad. Jeg har prøvet både at give ham mad med ske og gaffel og selv lade ham spise med fingrene, men det gør ingen forskel. Det har stået på over 1 måned nu. Jeg er ikke bekymret for hans ernæringsmæssige tilstand lige nu, da han trives og er glad og aktiv, men det er jo ikke holdbart i længden.
I vuggestuen siger de at han har en god appetit og spiser godt. Men herhjemme oplever jeg, at han kun vil spise grød, mos og yoghurt med ymerdrys og frugtmos. Jeg tilbyder ham altid rigtig mad, men når han nægter at spise det går jeg ud og varmer en lasagne på glas eller grød, men det kan han jo ikke leve af. Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det her, så jeg håber meget på lidt hjælp?
Han er ved at få en tand i overmunden som er halvt ude, jeg ved ikke om det kan have indflydelse på det? Han virker ikke smerteforpint eller generet af tanden, men måske generer den alligevel når han spiser, jeg ved det ikke.
Pyh, jeg synes godt nok det er svært.
Mange hilsner
fra en frustreret mor.